نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1514
-
الف
+

انتخاب اثر فیلمساز افغانستانی در جشنواره فیلم 180 ثانیه ای

اثر «محمد مهدی احمدی» فیلمساز افغانستانی به عنوان 10 اثر برتر جشنواره فیلم 180 ثانیه ای پاسارگارد «ایران» انتخاب شد.

به گزارش آی فیلم 2، مراسم اختتامیه «دومین جشنواره فیلم 180ثانیه ای پاسارگاد»، 5 اسفند/حوت با حضور«سید عباس  صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد و از ارائه‌دهندگان ایده‌ها و سازندگان فیلم‌های برتر در سه حوزه تجلیل شد.

در این جشنواره از «محمد مهدی احمدی» فیلمساز جوان افغانستانی مقیم مشهد نیز تقدیر و اثر وی به عنوان یکی از 10 فیلم برتر بخش «محیط زیست» انتخاب شد.

احمدی سابقه ساخت 3 فیلم داستانی و 2 مستند را نیز در کارنامه هنری خود دارد و پیش تر نیز از این فیلمساز افغانستانی مقیم «مشهد» در جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای سال های 94 و 95 تقدیر شده است.

در «جشنواره 180 ثانیه ای پاسارگاد» که با هدف شناسایی استعدادها و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان علاقمند برگزار می شود، در مجموع ۱۳۳۳ اثر متشکل از ۶۰۳ فیلم در خصوص محور«تکریم خانواده و حقوق اجتماعی»، ۴۳۱ فیلم در خصوص محور «حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی» و ۲۹۹ فیلم در محور «اهدای عضو»، همچنین ۹۱۸ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هر کدام به طور کامل توسط هیأت‌ انتخاب بازبینی و بررسی شده و آثار برگزیده در مرحله نهایی داوری انتخاب شدند.

ن ذ/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر